Hírlevélre

III. Széchenyi futam
2008 - Győr

2. rész

« Vissza a versenygépek bemutatására Tovább » a linkgyűjteményre

A verseny


video a youtube-on: http://www.youtube.com/watch?v=3nkJv46GChQ
válaszd a "watch in high quality" opciót!

A verseny három részletben zajlott le: délelőtt először a kijelölt - gyakorlatilag go-kart - pályán állórajtos indulással kellett végigmenni, másodszor ugyanez a feladat volt de repülőrajtos indulással, a célegyenes végén maximális sebesség mérésével. Délután a csak minimálisan változtatott, néhol kis mértékben kiszélesített pályán egy 2 órás "Le-Mans"-i típusú versenyt rendeztek a délelőtti futamok végeredménye alapján.


Az Intermotor két, kifejezetten versenyzésre tervezett gépe (1-es és 2-es rajtszámú jármű - önsúlyuk kb. 400 kg) rajt-cél győzelmet aratott. A fiúk az évek során jól kiforrott konstrukciójú autóikkal biztosan uralták a mezőnyt. Ezekkel a gépekkel nagyon szép eredményeket érnek el nemzetközi versenyeken is. De mindjárt a profi gépek mögött a harmadik helyen végig ott volt a mi - vezetővel együtt 1,2 tonna súlyú - Porschénk. A sietve befejezett átalakítás (a verseny előtt 3 nappal lett kész az autó) és a kipróbálás hiánya okozta műszaki hibák ellenére sikerült a 2 órás versenyen végigmenni és a harmadik helyezést megtartani.


A kacsából sajnos idő előtt kifogyott az energia, így csak 1 óra 40 percet tudott versenyben maradni - köszönhetően a délelőtti versenyeken elhasznált energia hiányának. Mivel ebben az autóban sav-zselés ólomakkumulátorok tárolják a menethez szükséges energiát, ezek feltöltése sokkal több időt vesz igénybe, mint a LiFePO4 akkumulátorok feltöltése. A délelőtti és délutáni versenyek között csak egy órányit tudtunk volna tölteni, ami valószínűleg kevés lett volna ahhoz, hogy a maradék 20 percben is talpon maradjon az autó. Ennek ellenére sikeresnek érezzük a versenyen való részvételt, rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk. Látjuk, hol vannak még hiányosságok, min kell változtatni ahhoz, hogy még jobbak legyenek az autóink. A LiFePO4 akkumulátorok beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: hazafelé - a verseny után 3 órányi töltéssel - 110 km-t egyhuzamban eljött a Porsche sötétben, esőben, rossz látási és időjárási körülmények között, a kinyitott lámpatest és a szakadó eső miatt megnövekedett légellenállásban. Csak a 110 km megtétele után kellett utánfutóra rakni.


boxutca boxutca
A boxutca A boxutca
   
ketten a zsűriből mérlegelés
Érdeklődők tömege a boxutcában
a versenyek szüneteiben
Mérlegelés - hiába is próbáltuk volna
emelővel a kerék alá tenni a mérleget -
ez kacsa!
   
Vajon mennyi idő van még hátra? Megdöntöttem a pályarekordot?
Az időmérő - mint az igazi nagy versenyeken -
indítólámpával, rajt-/célvonalon áthaladás-érzékelővel
A sebességmérő -
a célegyenes végén mérte a maximális sebességet -
a mi Porschénk legnagyobb sebessége 54,41km/h volt -
ennél gyorsabb ezen a versenyen nem akadt.
Go-kart pályáról lévén szó csak kis távolság állt rendelkezésre a gyorsításhoz.
   
szponzorok szerencsére rugalmas a pálya széle
Fő szponzorok Gurul a gumi - ez történt, ha valaki nekiment
a pálya szélének...
   
néhány versenyző
Felállás a "Le-Mans"-i rajthoz
   
kupák torlódás
A kupák kiállítva a pálya mellett -
hogy tudjuk, mi a tét
Torlódás -
ha egy gyorsabb jármű utolér néhány lassúbbat
   
ez nem sportkocsi! kanyarban a Porsche
Kanyarban a kacsa -
ez nem sportkocsinak lett tervezve!
Kanyarban a Porsche -
ez viszont igen
   
előzés előzés
Előzés közben a Porsche -
és a háttérben: akik vigyáztak ránk
Egy másik előzés
   
verseny közben verseny közben
verseny közben verseny közben
   
antibringa nitromobil
verseny közben - nem mindenkit védett
karosszéria, vigyázni kellett egymásra
Ez nem füst - a nitromobil verseny közben -
a kocsi baloldalán az útról felvert por,
jobboldalán a "kipufogón" keresztül távozó
energiáját vesztett nitrogéngáz látszik -
ez nem környezetszennyezés,
a levegő több mint 70%-át nitrogéngáz alkotja
   
verseny közben verseny közben
verseny közben - a lassúbb járműnek
le kellett húzódnia a versenyautók elöl
verseny közben - akármilyen hihetetlen,
de a háromkerekű a gyorsabb
   
Porsche 924 Citroen 2CV
A megnyert kupák : Porsche 924 - második helyezett Citroen 2CV - harmadik helyezett


« Vissza a versenygépek bemutatására Tovább » a linkgyűjteményre